Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Kattenhotel Culemborg

KATTENHOTEL CULEMBORG
Het Kattenhotel Culemborg is onderdeel van Dierenkliniek Culemborg, alle geldende voorwaarden van Dierenkliniek Culemborg zijn van toepassing op Kattenhotel Culemborg.

DE GASTEN
Onze gasten, waaronder wordt verstaan het huisdier waarvoor de reservering is of nog wordt gesloten in Kattenhotel Culemborg. Deze dieren bestaan uit gecastreerde katers en poezen of ongecastreerde katers en poezen tot maximaal 6 maanden.

EIGENAAR
De natuurlijke- of rechtspersoon die aan Kattenhotel Culemborg de opdracht heeft verstrekt tot het verzorgen van een of meerdere gastdieren gedurende een bepaalde overeengekomen periode.

CONTACTPERSOON
Op het reserveringsformulier van Kattenhotel Culemborg moet altijd een contactpersoon worden ingevuld. Een contactpersoon is een door de eigenaar gekozen persoon wanneer eigenaar zelf niet te bereiken is.
Indien eigenaar of contactpersoon niet bereikbaar is voor overleg heeft Kattenhotel Culemborg het recht het dier eventuele noodzakelijke medische hulp te bieden. Hieruit voortvloeiende kosten zijn voor de eigenaar.

RESERVERING EN VERBLIJF
Tijdens de reservering en verblijf van gastdier is er sprake van een overeenkomst tussen Kattenhotel Culemborg en eigenaar. De eigenaar heeft hiervoor de opdracht gegeven met het invullen van het reserveringsformulier via de website en/of het invulformulier aan de balie met een medewerker van Kattenhotel Culemborg. Hierbij is eigenaar akkoord gegaan me de Algemene Voorwaarden welke op de website vermeld staan van Dierenkliniek Culemborg en Kattenhotel Culemborg.
Bij reservering dient € 25,- per gastdier te worden overgemaakt naar Kattenhotel Culemborg. U ontvangt hiervoor een betalingsverzoek en dient te worden betaald binnen 14 dagen. Indien niet aan het betalingsverzoek wordt voldaan, vervalt het recht op de reservering.
Bij aankomst dient het restant van de hotelkosten betaald te worden.
Het eventuele resterende bedrag van het verblijf in Kattenhotel Culemborg en eventuele aanvullende kosten (bijvoorbeeld bij een langer verblijf dan de afgesproken periode via reservering) dienen bij ophalen van gastdier(en) te worden voldaan.
Kattenhotel Culemborg heeft de plicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de eigenaar te betalen pensionprijs voor het aantal dagen dat het gastdier in het pension verblijft.

ANNULERING
De reservering mag geannuleerd worden en de aanbetaling wordt gecrediteerd bij annuleren voor een maand voor de besproken datum van reservering. Let op: voor reserveringen in het hoogseizoen – de zomervakantie, geldt een annuleringstermijn van minmaal twee maanden voor de gereserveerde periode.
Bij overige annulering (na een maand van reserveringsdatum) of het niet komen opdagen van gastdier met eigenaar, heeft Kattenhotel Culemborg het recht de aanbetaling zich toe te eigenen.
Wanneer de eigenaar het gastdier eerder ophaalt of later brengt dan de afgesproken reservering, blijft de eigenaar de totale pensionprijs voor de gereserveerde periode verschuldigd, tenzij anders overeengekomen.

Een reservering mag echter nog gewijzigd worden een maand voor de gereserveerde datum van brengen. Let op: de mogelijkheden van wijzingen van data, hangt wel af van de bezetting van het kattenhotel op dat moment! Het kan voorkomen dat die periode niet meer vrij is.

Voor wijzingen 2 weken voor de gereserveerde datum van brengen, brengen wij 50% van de dagen in rekening. Ook al worden deze dagen niet afgenomen.

Bij niet komen opdagen van gastdier met eigenaar of wijzingen tijdens het hotelverblijf (bijvoorbeeld eerder komen ophalen), heeft Kattenhotel Culemborg het recht de gehele kosten van reservering zich toe te eigenen.

In geval van niet tijdige betaling door een eigenaar is Kattenhotel Culemborg gemachtigd alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten aan de eigenaar in rekening te brengen met een surplus van €150,- op de gemaakte verblijfskosten, zoals overeengekomen met eigenaar tijdens reserveren.
Kattenhotel Culemborg is gerechtigd katten te weigeren die ernstig ziek zijn zonder sluitende diagnose en waarbij verder geen onderzoek of therapie gedaan mag worden. Ook kan Kattenhotel Culemborg katten weigeren welke niet beschikken over de door Dierenkliniek Culemborg verplicht gestelde vaccinaties en aanvullende eisen zoals beschreven bij gezondheid, vaccinatie en registratie.

AANSPRAKELIJKHEID
Wij aanvaarden geen wettelijke aansprakelijkheid voor schade, ziekte of overlijden van uw kat tijdens verblijf in Kattenhotel Culemborg.
Kattenhotel Culemborg is niet aansprakelijk voor schade en/of kosten ten gevolge van ziekte, vermissing, verwonding of overlijden van het gastdier, met uitzondering van gevallen waarin sprake zou zijn van opzet of grove schuld door Kattenhotel Culemborg.
De klant is verantwoordelijk om de juiste gegevens omtrent gezondheid van het huisdier en het juiste paspoort van betreffende gastdier te verstrekken. Bij onjuistheden daarvan wordt de klant aansprakelijk gehouden voor schade welke daaruit kan voortkomen.

Bij reservering wordt u gevraagd of u akkoord gaat met het kunnen gebruiken van beeldmateriaal van uw dier. Hierbij zullen nooit persoonsgegevens gedeeld worden aan derden. Indien u geen toestemming tot gebruik wilt geven, kunt u dit aangeven bij het reserveren.
Eigenaar blijft verantwoordelijk voor hun huisdier tijdens verblijf in Kattenhotel Culemborg. Bij het niet komen ophalen van het gastdier 5 dagen na de afgesproken opdracht, zal Kattenhotel Culemborg via aangetekend schrijven sommeren het gastdier binnen 48 uur te komen ophalen.
Indien hieraan niet wordt voldaan is Kattenhotel Culemborg gerechtigd het gastdier naar een asiel te brengen. Eigenaar blijft verantwoordelijk voor de volledige kosten van het verblijf in Kattenhotel Culemborg, vermeerderd met eventuele aanvullende kosten zoals asiel- of andere aanvullende kosten.

HOTELTARIEVEN EN KOSTEN
Kattenhotel Culemborg gebruikt hoog- en laagseizoen tarieven.
Voor drie of meer katten of verblijf langer dan een maand verlenen we een korting €1,- per kat per dag.
Speciale tarieven gelden voor extra medische zorg, zoals geven tabletten of  injecties en het verstrekken van eigen voeding of een speciaal dieet.
Klik op deze link voor het overzicht van de tarieven.

 

VERZORGING
Kattenhotel Culemborg heeft de plicht het gastdier te verzorgen zoals afgesproken met eigenaar. Te weten het huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier.
Bij aankomst wordt uw kat altijd onderzocht door onze ervaren paraveterinairen, deze kosten zijn gratis. Hierbij worden individuele wensen van eigenaar en gastdier doorgenomen en genoteerd.
Mocht uw dier nagekeken moeten worden door een dierenarts ivm vermoeden van ziekte of andere aandoening, dan wordt daar een reductieconsult voor gerekend en daarnaast eventuele aanvullende kosten zoals medicatie. Uiteraard gaat dit in overleg met u.
Kattenhotel Culemborg heeft het recht een gastdier uit het Kattenhotel te halen en solitair te plaatsen bij vermoeden van (besmettelijke) ziekte, niet of onvoldoende gevaccineerd (oa met Bordetella), of in andere situaties, zoals bijvoorbeeld agressiviteit naar andere katten. Wanneer uw kat niet juist is gevaccineerd en apart dient te worden gehouden, wordt er een toeslag van €25,-per kat gerekend, bovenop de kosten van het hotelverblijf.

Voor de verzorging van Kattenhotel Culemborg en de gastdieren is er doordeweeks personeel aanwezig van 8.00- 19.30. In het weekend is er 2 maal per dag personeel aanwezig voor het voeren, toedienen medicatie en overige verzorging. Er is geen zogeheten 24 uurs zorg.

GEZONDHEID, VACCINATIE EN REGISTRATIE
Voor het belang van uw kat, is het verplicht dat Kattenhotel Culemborg op de hoogte is gesteld door eigenaar, van alle bekende ziekten, medicatie en overige bijzonderheden van uw kat, u kunt dit doorgeven via het reserveringsformulier.
Indien de kat onder de medische zorg valt bij een andere dierenarts dan Dierenkliniek Culemborg, verzoeken wij altijd de patientenkaart door eigenaar te laten opvragen en door te geven aan Dierenkliniek Culemborg.
Eigenaar is verplicht altijd een geldig vaccinatiebewijs mee te nemen: daarin moet vermeld staan de verplichte vaccinatie tegen katte-en niesziekte, niet jonger dan 2 weken en niet ouder dan 1 jaar met een goed basisschema van een dubbele enting en jaarlijkse hervaccinatie. Tevens een vaccinatie tegen Bordetella, niet jonger dan 3 dagen en niet ouder dan 1 jaar.
Een registratie d.m.v. een microchip is verplicht, deze kan bij aankomst nog aangebracht worden, waarvan kosten voor de eigenaar zijn.
Een recente en betrouwbare vlooien- en wormenpreventie is voor aanvang verblijf in Kattenhotel Culemborg vereist. Indien noodzakelijk kunnen wij dit bij aankomst of tijdens het verblijf voor u verzorgen. De kosten zijn voor de eigenaar.

UW KAT WORDT ZIEK TIJDENS OF NA HET HOTELVERBLIJF
Ondanks alle goede bedoelingen en onze goede zorg kan dit natuurlijk gebeuren. Vooral verkoudheidsproblemen kunnen ondanks goede vaccinatie voorkomen. Gelukkig is er dan een dierenarts in de buurt. Uiteraard nemen we altijd contact met u op. U blijft als eigenaar verantwoordelijk voor alle kosten van de diergeneeskundige zorg voor uw dier.

Dierenkliniek Culemborg en Kattenhotel Culemborg werken volgens Algemene Voorwaarden KNMvD, versie 2018, gedeponeerd bij de Rechtbank Midden Nederland onder nummer 22/20.

Wat onze klanten zeggen

“Twee zeer gedreven en kundige dierenartsen zijn hier werkzaam. Bij een consult wordt je hele dier nagekeken op zijn of haar gezondheid. Er wordt de tijd voor je genomen en het personeel is vriendelijk en attent.“

“Ik ben zeer tevreden met de behandeling van onze kat Sammy. Daarnaast ook tevreden over de persoonlijke voorlichting en behandeling.“

“Goede aandacht voor het dier en zeer kundig.“

“Uiterst deskundige dierenarts die echt de tijd nam alles uit te leggen over de kwaal van de kat.“

“Superfijne kliniek! Mijn hond komt uit het buitenland en is erg bang in aanleg. De dierenartsen en assistentes benaderen haar altijd rustig en liefdevol. Ze zijn zeer deskundig, geïnteresseerd en denken goed mee aan de beste behandeling voor onze huisdieren. Afgelopen zomer zijn onze katten ook een weekje in het kattenhotel geweest, ging harstikke goed. Kortom, hele fijne kliniek. Bedankt ook namens Pepper, Coco en Sam.“

“Simba komt regelmatig en graag bij jullie logeren. Altijd liefdevolle en deskundige verzorging, wanneer Simba in het hotel verblijft. Het voelt heel vertrouwd en goed om Simba bij jullie achter te laten.“

“Fijn kattenhotel waar onze poezen heerlijk worden verwend. Goed om te weten, als je op vakantie bent, dat onze poezen goed verzorgd worden. De foto die je tijdens de vakantie krijgt is ook heel erg leuk om te krijgen.“

“Zeer tevreden over het verblijf van onze kat in dit kattenhotel met vriendelijke medewerkers. Voordeel is dat er ook een dierenarts in de buurt is.“

“Heel goed en vertrouwd voor mijn kat en mijzelf. Heb er graag ruim een half uur er naar toe rijden voorover.“

“De katten kunnen het je niet vertellen, maar je ziet het aan hun gedrag, als je ze ophaalt uit het Kattenhotel. Dan zijn ze relax en voldaan.“

Onze Mochi heeft hier ook lekker vakantie! Vriendelijk en lief personeel, waarbij je weet dat er goed voor haar gezorgd wordt! Gisteren nog een kijkje mogen nemen waar de katten verbleven, ziet er goed uit allemaal! Katten worden hier goed verzorgd, geknuffeld. Ze komen hier niks tekort! We brengen haar zeker vaker naartoe! Een goed oppas adres om je kat met een gerust hart achter te laten.

Maak nu online een reservering.